ProfiltekstGæstebog ● Anmeldelser ● KøbEvents/Træf (1)
6/6
Tyv og troldmand
En rigtig god bog efter min mening...
Meget sjovt at han ikke ved at Narnra er hans datter... Verdenen det foregår i er god selvom jeg bare slet ikke kan finde rundt i det. Ret pinligt af mig...Heeh
6/6
Kobberøernes kamp
jeg syns at den er vildt god specielt det med at Kyprioth bliver vred... der er god tør humor i noget jeg lægger stor vægt i. den er opslugende så man bare må læse den hurtigst mugligt og det går stærkt! hele serien var god men afslutning var lige det der skulle til for at gøre den vildt god. har helt klart tænkt mig at læse den igen og på engelsk(når jeg ka forstå det)...

altså: HELT KLART SEKS TP'ERFRA MIG!
6/6
Alanna
Den adelige og 10-årige pige Alanna skal til klosteret for at lære at være en fin dame. Samtidig skal hendes tvillingebror til paladset og udlæres som ridder. Ingen af dem er tilfredse med den beslutning, da de begge vil noget andet. Alanna vil være ridder og Thom troldmand. Så Alanna finder på at de skal bytte roller, og hun skal forklæde sig som dreng og drage til paladset, og Thom skal tage til klosteret for at blive troldmand. Coram, Alannas tjener og en af de få der kan se forskel på tvillingerne, bliver overtalt til ikke at sige noget så de ikke bliver opdaget. Men det siges jo at piger er svagere end drenge, så vil ALanna klare det?

Den første bog af Tammy jeg læste.. God grobund for alle de andre bøger om Tortall. Historien er selvfølgelig speciel fordi hun vil være anderledes. Men den slog benene væk under mig..! Det kan godt være det var lidt godt at den første (denne) Var lidt kort ellers var jeg nok ikke kommet igang med den men jeg synes absolut go dt at TP måske kunne have lavet den lidt længere..!? Men altså den meget af det jeg sætter pris på ved bøger; god humor, en anderledes historie, en pige i hovedrollen (mindre vigtigt men alligevel relevant..) og godt nemt univers som er let at holde fast i..

Altså vil jeg sige: 6 ud af 6..!
6/6
I Gudindens hånd
Som den anden bog i serien Løvindens sang overraskede den mig faktisk lidt. Der var så meget nyt i den at jeg slet ikke kunne slippe den..! Den fangede mig fra første side.. Og blev ved med det..! Fantastisk godt skrevet - som sædvanlig.. Jeg læste den med fuld nydelse.. Og måtte straks læse videre i serien..!
6/6
Slyngelgudens valg
Ja hvad kan man sige..? Jeg er helt stum.. Selvfølgelig er det lidt (MEGET) irriterende at de danske oversættere har delt bogen op.. Grr.. Men ellers fantastisk.. Det er sådan én man bare læser igen og igen..
6/6
Den Springende Løvinde
I denne fjerde og sidste bog i Løvindens sang opsøger Alanna en mand for at få tydet skriften i et kort, og hun finder ud af at det handler om Herredømmets Juvel. Da hun var lille fortalte Coram hende og Thom historier om juvelen, men hun har troet, at det bare er myter, som ikke er sande. Men Herredømmets Juvel findes skam, og hun beslutter sig for at drage ud for at hente juvelen fra Verdens Tag. Det vil måske bevise at hun fortjener sit skjold. På vej mod de store bjerge, møder hun forskellige personer og ting. Som fx. kærlighed. Men kan hun elske én, som er bange for hendes gave?

Ligesom alle de andre bøger af Tammy rev denne bog bare benene væk under mig. Jeg har læst den adskillige gange, og jeg ved, at jeg ikke er færdig med at læse den endnu..! Jeg er dog ikke så glad for at den slutter så brat.. Men ellers er jeg bare vildt glad for at jeg begyndte at læse TP's bøger..
Jeg giver den 6 fordi jeg ikke kan noget der er dårligt nok til, at det skal koste bogen point..
6/6
TP - T-shirt HURRICANE (S)
Den er virkelig god! (Har den faktisk på nu) Og rigtig god kvalitet.. Jeg elsker bare det der tryk.. Og i Guld!
6/6
Gudernes rige
Stromvingen Ozorne som engang var kejsertroldmanden fra Carthak, sender uhyrer kaldt flænsere til Tortall for at dræbe Daine og Numair mens krigen står på.. Han har nemlig allieret sig med forskellige mennesker og udødelige og fører krig mod Tortall. Midt i kampen mod flænserne, som Daine og Numair ser ud til at tabe, bliver de trukket til Gudernes rige af Daines forældre. Selvom de har det utroligt dårligt efter at blive ført fra verden til verden er de begge opsat på at komme tilbage til Tortall for at hjælpe i krigen derhjemme. På vej hjem kommer Daine og Numair ud for meget, men når de tilbage til Tortall og advarer om, at dronningen af Kaos har en finger med i spillet?

Endnu en gang har Tammy gjort et fantastisk arbejde, og jeg synes at hun har gjort Daine og Numair til nogle rigtig gode personer med så stærke karakterer at jeg har det som om, at jeg står lige ved siden af dem gennem hele bogen.
/Halvt spoiler!/
Og da jeg er en håbløs lille romantiker, fanger denne bog mig og holder virkelig fast i mig så jeg er nødt til at læse den igen og igen..

Jeg vil give denne bog 6 ud af 6 af de ovenstående grunde, og så fordi jeg elsker ideen med dyrene og vild magi..!
6/6
TP - Skuldertaske
Oj jeg elsker den..! Jeg brugte den som skoletaske men der kan godt nok helt plads til mine skole ting.. Også belaster man vist sin ryg hvis man går med en tung skuldertaske.. Men når man ikke laster den for tungt, er den sublim.. Logoet er stadig lige mig.. Det er flot, har symbolik og så er det i GULD! (Det betyder meget..) Som Alanna.fan skriver mangler jeg oså bare en kasket..! Så'n én ku' jeg nu godt tænke mig.. Heeh.. Rummene er også ret godt placerede og alt det der.. Hurra for lynlåse, tasker, rum og logoer! (Specielt TP's logo)
5/6
Kvinden Der Rider Som En Mand
Jeg tror denne bog levede op til mine forventninger men overraskede alligevel lidt i at Alanna så bliver shaman og alt det der med bazhirerne.. Jeg er ikke så glad for et vist skænderi men det var sku (Undskyld ordvalget..) ogdt fundet på..! Og som de andre bøger er det sådan en hvor man bare pludselig står ved siden af personerne og føler det de føler.. Jeg er altså imponeret og bliver det stadig efter femte gang jeg læser den.. Men jeg synes at den mangler noget som jeg selvfølgelig ikke kan sætte fingeren på.. Grr.. Jeg vil sige det bliver 5 fra mig..
5/6
Vild magi
Første gang jeg læste denne bog var jeg i jylland. Jeg husker tydeligt at jeg nogle gange kom til at kalde den "Vild magt" fordi bogryggen var så ramponeret at det gjorde titlen utydelig. Men da jeg læste den var jeg solgt. Hvorfor kan jeg så godt lide Daines personlighed? Vild magi.. Jeg havde aldrig hørt om det før men det var godt! (Er stadig) Jeg ved ikke hvorfor men der manglede et eller andet..
5/6
Page på prøve
Page på prøve handler om Keladry, som er den første pige, der melder sig som page efter Alanna. Væbnerskolens forstander, ridder Wyldon, synes at hun skal på prøve fordi hun er en pige, og Kong Jonathan må føje ham af hensyn til de konservative, som også syntes at Alanna ikke skulle være blevet ridder. Keladry kommer ind på et års prøve, og hun oplever at drengene ikke kan lide hende, og at de gør alt for at skræmme hende væk. Men hun er lige kommet fra Yamaniøerne, hvor folk ikke viser følelser, og hun har et sind der gør at hun klarer det..

Jeg synes at denne her bog er rigtig god, men af en eller anden grund er den ikke helt perfekt. Selfølgelig kan en bog ikke være helt perfekt, men den her siger mig ikke så meget som Tammys andre bøger.. Derfor giver jeg den ikke topkarakter, men 5 ud af 6..
4/6
Vild magi
Jo denne bog var noget anderledes end dem jeg havde læst indtil nu. Man havde jo aldrig hørt om Vild magi før men jeg kunne lide idéen. Af en eller anden grund kan jeg ikke give den her bog 5 eller 6.. Jeg kan ikke sige hvorfor..

6
Harry potter
5